TRAKCJA SPALINOWA

SILNIKI SPALINOWE

  Dział ten opisuje silniki spalinowe stosowane w spalinowych pojazdach trakcyjnych. Silniki spalinowe w odróżnieniu od silników elektrycznych są zdecydowanie bardziej rozbudowane i posiadają wiele układów niezbędnych do prawidłowej pracy silnika spalinowego dużej mocy. Cały układ sterowania silnikiem spalinowym jest bardzo skomplikowany i wymaga stosowania wielu urządzeń pomocniczych, dlatego silniki spalinowe są droższe w budowie i eksploatacji od silników elektrycznych o porównywalnej mocy.

  Zadaniem silników spalinowych jest zamiana energii cieplnej powstającej w wyniku spalania paliwa na energię mechaniczną. Moment obrotowy wału korbowego przenoszony jest na osie napędne w różny sposób, ale nigdy nie w sposób bezpośredni. Na drodze przenoszenia momentu znajduje się przekładnia.
  Współczesne pojazdy spalinowe wyposażone są w silniki wysokoprężne (Diesla) dlatego tym silnikom poświecę uwagę. Klikając na poniższe odnośniki można znaleźć informacje o tym jak się dzielą silniki spalinowe, dowiedzieć się na jakiej zasadzie działają silnik dwusuwowy oraz czterosuwowy, poznać najważniejsze parametry i charakterystyki silników, poznać budowę silnika wysokoprężnego z układami pomocniczymi, a także dowiedzieć się trochę na temat prawidłowej eksploatacji silników.

Rozmiar: 1988 bajtów PODZIAŁ SILNIKÓW

Rozmiar: 1988 bajtów ZASADA DZIAŁANIA SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH

Rozmiar: 1988 bajtów ROZRUCH I REGULACJA PRĘDKOŚCI

Rozmiar: 1988 bajtów CHARAKTERYSTYKA SILNIKÓW

Rozmiar: 1988 bajtów BUDOWA SILNIKA Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM

Rozmiar: 1988 bajtów EKSPLOATACJA SILNIKÓW

Rozmiar: 1988 bajtów DANE TECHNICZNE SILNIKÓW

Poniżej znajdują się odnośniki do poszczególnych zagadnień związanych z trakcją spalinową:

OGÓLNE INFORMACJE | UKŁADY NAPĘDOWE